VK: VKontakte, Ok.Ru: Odnoklassniki ve Moy Mir Nedir?

22 Temmuz 2020by admin0

VK: VKontakte, Ok.Ru: Odnoklassniki ve Moy Mir Nedir?

Rusya

VK: VKontakte (ВКонтакте)

VK / VKontakte: Aylık 97 milyon aktif kullanıcı ile Rusya ve BDT ülkelerinin bir numaralı sosyal medya platformu: Ekim 2006’da kuruldu, Mail.Ru Group VK hisselerinin önce %39,9’unu, sonrasında ise tamamını satın aldı.

22 yaş üstü kitleye erişmek için ideal bir platformdur. Bu sebeple aslında Facebook ile karşılaştırarak biraz haksızlık etmiş oluruz; zira Facebook’ta yaş ortalaması 2015 sonrası 40’ı geçmiştir.

VK kullanıcısı; İngilizce başta olmak üzere başka dillere açık, batı dünyasıyla barışık bir kitledir. VK’da Mobil Native Banner reklamları etkili ve yaygındır.

Ok.Ru: Odnoklassniki (Одноклассники)

Ok.Ru / Odnoklassniki: Aylık 71 milyon aktif kullanıcı ile Rusya ve BDT’nin ikinci en büyük sosyal medya platformudur. Ok.Ru’da yazılı içeriklerden çok görsel içeirklerin (fotoğraf ve videoların) ağırlık sahibi olduğu bir platform olarak karşımıza çıkıyor. Kitlesi teknolojiye yatkın ve etkileşime açık bir kitle olmasına rağmen Rusça dışında dillerin pek konuşulmadığı bir sitedir. Bu sebeple (çeşitli dil seçenekleri bulunmakla birlikte) ağırlıklı dil Rusça’dır.

Ok.Ru / Odnoklassniki özellikle Türkiye’de yabancı dizi izleyenler tarafından bilinen ve neredeyse Türkiye’deki bütün yabancı dizi-film sitelerinin videolarını yükleyip-paylaştığı platformdur aynı zamanda.

Ok.Ru’ya kayıt olmayan herkes düşük kalitede (360p) dizi izleyebilmektedir. Ancak daha yüksek kalitede video izlemek isteyenlerin kayıt olması gerekmektedir. Bu sayede Mail.Ru Group izleyicilerin kullanıcı alışkanlıklarına göre onlara reklam içerikleri gösterebilmektedir. Ok.Ru’da; Mobil Native Banner ve Pre Roll Video reklam seçenekleri vardır. Bu reklamlar AdBlock vb engellemeler ile karşılaşmazlar.

Moy Mir, My World (Мой Мир)

Moy Mir / My World: Aylık 30 milyon aktif kullanıcı ile Rusya ve BDT ülkelerinde en çok kullanılan üçüncü sosyal medya platformu. Kullanıcılarının çoğunluğu gençlerden oluşan trend bir platform. Gelecekte ya insanların hayatlarındaki bir dönemi tasvir edecek veya diğer bütün platformları geçerek lider durumuna gelecek.

*Ülkemizden veya batının etkisindeki dünyadan örnek vermek gerekirse; Snapchat ve YouTube gibi gençlerin hegemonyasındaki bir platform Moy Mir.

Moy Mir kitlesini diğer hepsinden ayıran özellik ise şudur: Moy Mir kullanıcılarının %86’sı internetten alışveriş yapmakta ve bunların yarısı online ödeme yöntemlerini tercih etmektedir.

*Bu istatistik bize ne söylüyor? (basitçe)

Moy Mir kullanıcıları yeniliklere açıklar. Çünkü; internete, internette yer alan bilgilere, insanların geneline, kullanıcı deneyimine ve teknolojiye güveniyorlar.

Moy Mir kullanıcılarının çoğu; bir yere gidip bir şey almak yerine, ürün ve hizmetlerin onlara gelmesini tercih ediyor, bütün dünya ile etkileşime geçmek için interneti kullanmakta bir beis görmüyorlar; dolayısıyla ulaşım süresi ve fiyatı uygun olduğu takdirde başka ülkelerden ürün veya hizmet almaya müsaitler.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

tr_TRTurkish