Google Etiket Yöneticisi Nedir, Nasıl Kullanılır?

4 Eylül 2020by admin0

Google Etiket Yöneticisi Nedir, Nasıl Kullanılır?

 

Google Etiket Yöneticisi’nin yaklaşık 5 milyar web sitesinde kullanıldığını biliyor muydunuz? Google Tag Manager’ın ne yaptığını, Google Etiket Yöneticisi’ni uygulamanın avantajlarının neler olduğunu ve bir Google Etiket Yöneticisi hesabının nasıl kurulacağını öğrenin.

Google, dijital dünyada sağlam ve eşi benzeri olmayan bir arama motorudur. Arama motoru saniyede İnternet Canlı İstatistikler araştırmasına göre 77.000’den fazla arama alıyor, bu da dakikada 4.000.000’den fazla arama yapıyor. Google’ın operasyonlarını genişletmeye karar vermesine ve Google Etiket Yöneticisi gibi çok çeşitli başka hizmetler sunmaya başlamasına şaşmamalı.

En az 4.990.427 canlı web sitesinin Google Etiket Yöneticisi kullandığını biliyor muydunuz ? Web sitelerini, açılış sayfalarının performansını ve işletmelerin genel verimliliğini iyileştirme söz konusu olduğunda Google Etiket Yöneticisi son derece yararlı olabilir.

Google Tag Manager , pazarlama kampanyalarında kullanılan en popüler araç olmamasının sebebi düzinelerce işletme sahibi ve pazarlamacının böyle bir aracın var olduğunu gerçekten anlamamasıdır. Halbuki Google Etiket Yöneticisi işletmeler için mucizeler yaratmaya devam ediyor.

Bu makaleyi okuduktan sonra aşağıdaki maddeleri birer birer anlayacaksınız:

-Google Etiket Yöneticisi nedir,

-Neden Google Etiket Yöneticisi’ni kullanmalısınız?

-Bir web sitesine Google Etiket Yöneticisi nasıl kurulur,

-Google Etiket Yöneticisi’nin temel bileşenleri nelerdir,

-Google Etiket Yöneticisi için en iyi kullanım örnekleri nelerdir.

 

Google Etiket Yöneticisi nedir?

Google Tag Manager (GTM) tanımı, kullanıcılarına, seçilen bir web sitesindeki trafik hakkında daha ayrıntılı bilgiler elde etmek için URL’lere (web siteleri) küçük özel veya şablon kod parçaları (etiketler) eklemelerine olanak tanıyan bir etiket yönetim sistemi (TMS) olduğunu belirtir.

Aşağıda, GTM’nin nasıl çalıştığına dair basit bir örnek bulabilirsiniz. Bir veri tabanındaki (web sitesi) bilgiler, Google Etiket Yöneticisi aracılığıyla başka bir veri tabanıyla (Google Analytics, Google AdWords veya diğer araçlar) paylaşılır.

Google Analytics gibi araçlar, size web sitenizin veya açılış sayfası performansınızın genel bir görünümünü sağlar . Bununla birlikte, Google Etiket Yöneticisi’ni de kullandığınızda, her bir alt sayfayı, web sitenizden indirilen kaynakları izleyebilir ve Google Analytics’e tam olarak hangi verilerin gönderilmesi gerektiğini dikte edebilirsiniz.

Neden Google Tag Manager kullanmalısınız?

Kodlama bilgisi olmadan uygulaması kolaydır

Etiket Yöneticisinin kullanımı son derece sizin beklentinize göre şekillenebilen bir araçtır, bu nedenle onu uygulamak için ne deneyime ne de kodlama bilgisine ihtiyacınız vardır. Bir kapsayıcı sekmesi ekledikten sonra istediğiniz zaman değişiklik yapabilirsiniz. Ayrıca uygulaması çok hızlıdır ve bir saatten az sürer.

Dahası, Google Etiket Yöneticisi, hata ayıklama araçları, yerleşik hata denetimi, sürüm kontrolleri ve önizleme modu ile birlikte gelir ve her şeyin yayınlanmadan önce kontrol edilmesini ve test edilmesini sağlar.

Gelişmiş izleme

Google Tag Manager ‘ni kullanmak, kullanıcılarınızı ve trafik analizini bir sonraki seviyeye taşımanıza ve pazarlama stratejinizi önemli ölçüde geliştirmenize olanak tanır. İşletmeniz için Google Etiket Yöneticisi’nin en temel işlevlerinden biri olan son derece yararlı ve değerli veriler elde edersiniz.

Bunun dışında, yalnızca web sitelerini izlemekle sınırlı değilsiniz. Ayrıca şunları da takip edebilirsiniz:

-sitenizdeki YouTube videolarının performansı,

-Kaynakların indirilme istatistiklerini görme,

-AJAX form gönderimleri.

Google Etiket Yöneticisi ücretsizdir

Son fakat kesinlikle en az değil, GTM ücretsizdir, bu nedenle bu aracı kullanmak için para alma konusunda endişelenmenize gerek yoktur. Kullanılabilirlik, hesaplar, desteklenen etiketler veya kullanıcı rolleri dahil olmak üzere tüm sağlam özelliklerine bir kuruş ödemeden erişebilirsiniz.

Bir web sitesine Google Etiket Yöneticisi nasıl kurulur?

Google Tag Manager hesabının nasıl kurulacağını gösteren çok sayıda eğitici videolar mevcuttur. Bunun için arama motorunu kullanarak rahatlıkla bulabilirsiniz.

Sürecin kendisi zahmetli olmadığı için sizinle Google Etiket Yöneticisini başlatmak için şu hususlara bakalım:

-Tagmanager.google.com adresine gidin.

-Bir hesap oluşturun veya mevcut bir hesabı kullanın.

-Hesabınız için bir ad oluşturun ve bir kapsayıcı seçin (web sitesi, iOS, Android veya AMP).

-Verilen kodları web sitenizin bir bölümüne yerleştirmeniz istenecektir.

-Artık Google Etiket Yöneticisi kontrol panelinde seçilen web sitelerine etiketler, tetikleyiciler eklemenin ve değişkenleri yapılandırmanın zamanı geldi.

Google Etiket Yöneticisi’nin temel bileşenleri nelerdir?

GTM’nin temel bileşenleri şunlardır:

  • Etiketler,
  • Tetikleyiciler,
  • Değişkenler.

Etiketler nedir?

Etiketler, belirli web sitelerindeki trafiği ölçmenizi, dijital pazarlama kampanyalarını izlemenizi ve belirli sitelerdeki kullanıcıların davranışlarını kontrol etmenizi sağlayan kısa kodlardır. Bunları kullanarak, örneğin belirli bir eylem gerçekleştirildiğinde açılır pencereleri görüntülemek için kodlar da uygulayabilirsiniz. Etiketler ayrıca verileri raporlama araçlarına (Google Analytics gibi) gönderir.

Sonuç olarak, dijital veya içerik pazarlama stratejinizi oluşturmak söz konusu olduğunda uygun ve makul iş kararları vermek için gerekli tüm bilgileri toplamanıza yardımcı olurlar .

Kurmak için “yeni bir etiket ekle” yi tıklamanız ve ardından:

  • Başlık oluşturun
  • Türünü seçin (örneğin, belirli bir etiketi hangi amaçlarla oluşturduğunuza bağlı olarak Klasik Google Analytics veya AdWords Yeniden Pazarlama),
  • Etiketi Google Analytics’e bağlayın,
  • Bir tetikleyici seçin (aşağıdaki tanımı bulun),
  • Kaydet ve gönder.

Tetikleyiciler nelerdir?

Etiketler olaylara yanıt olarak istediğiniz zaman onları tetiklemek için kullanılır. Bu nedenle, tetikleyiciler aşağıdakiler gibi belirli olaylarla ilişkilendirilir:

  • Tıklamalar,
  • Form gönderimleri,
  • Sayfa görüntülemeleri,
  • Sayfa kaydırmaları vb.

GTM Kontrol Panelinde, tetikleyiciyi tanımlarsınız ve gerçekleşen bir olay önceden tanımlanmış tetik tanımıyla eşleştiğinde, başvuruda bulunan etiketler tetiklenir.

Değişkenler nelerdir?

Google’ın tanımına göre , “Değişken, ürün adı, fiyat değeri veya tarih gibi değişecek bir değer için adlandırılmış bir yer tutucudur”. Diğer bir deyişle, değişkenler, GTM’nin belirli bir web sitesinden daha fazla veri almak ve gerektiğinde bu verileri etiketlere veya tetikleyicilere sağlamak için kullanabileceği ek bilgilerdir.

GTM’nin birçok yerleşik değişkeni vardır, ancak özel değişkenler oluşturabilirsiniz. Sayfa URL’si, sayfa adı veya etkinlik gibi bu yaygın olanlar sizin için oluşturulmuştur, ancak istediğiniz kadar ekleyebilirsiniz.

Neticede:

  • Etiketler, bir raporlama aracına (Google Analytics) bir etkileşim toplamak ve raporlamak için kullanılır,
  • Tetikleyiciler gözlemlemek, etkileşim kurmak ve belirli bir etiketin tetiklenip tetiklenmeyeceğini belirlemek için kullanılır,
  • Değişkenler, sayfa dışındaki bazı verileri yakalamak ve bu verileri gerektiğinde etiketlere ve tetikleyicilere iletmek için kullanılır.

Google Etiket Yöneticisi için en iyi kullanım örnekleri nelerdir?

Belirtildiği gibi – Google Tag Manager , ana sayfanızın, açılış sayfanızın trafiği ve kullanıcılar hakkında daha ayrıntılı bilgiler edinmenizi ve daha iyi iş kararları vermenizi sağlar . Ancak, aracın sunabileceği çok şey var.

  • Uygulayabileceğiniz en iyi kullanım durumu şunlardır:
  • Google Analytics izleme komut dosyalarının kolay ayarlanması ve yayınlanması,
  • Google Analytics ’e etkinlik göndererek dönüşüm ölçümleri,
  • Facebook piksel etkinliğini Google Etiket Yöneticisi’ni kullanarak kurmak,
  • Google Ads ile dönüşüm ve yeniden pazarlama pikselleri,
  • Google Optimize ile A / B testi,
  • GDPR uyum yönetimi.

Özetle, Google Etiket Yöneticisi, Google Analytics kadar yaygın olarak kullanılması gereken güçlü bir araçtır. Pazarlama stratejinizi, web sitenizi veya açılış sayfası performansınızı, içerik pazarlamanızı veya video içeriği stratejinizi iyileştirme söz konusu olduğunda son derece yardımcı olabilecek son teknoloji bir analiz sunar . Tamamen ücretsizdir ve uygulaması son derece kolaydır, bu nedenle işinizi böylesine değerli bir silahtan mahrum bırakmamalısınız.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

tr_TRTurkish